פורום מנהלי כספים ראשיים CFO
אננס

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל
כנס שנתי 2022

פרטי התקשרות

בר כוכבא 23, בני ברק, 5126002

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

 

 

 

קבוצת למידה משותפת לדרגים הבכירים בחברות  מובילת  - לקורסים

ערך היסוד של תפקיד ה-CFO – הקשבה אקטיבית

20/04/2022
ערך היסוד של תפקיד ה-CFO – הקשבה אקטיבית (הגדל)

מרק דלויה CFO גלקון וקובי אלטמן CFO REMILK יחד, בחרו לחלוק את ערך היסוד של תפקיד ה-CFO – הקשבה אקטיבית, במהלך ערב הגאלה השנתי של פורום CFO.

הסחות הדעת מוטמעות עמוק, עמוק בתרבות שלנו. קשה לסיים שיחה פשוטה מבלי להיכנע להסחת דעת, ואפילו לרגע אחד, מהמסכים העוטפים אותנו, להיכנע להודעה קטנטנה... הקשבה הפכה לפעולה מסובכת וחמקמקה, הקשבה אינה פעולה פאסיבית כלל וכלל וכרוכה במאמץ. הקשבה המובילה ליוזמה ופעולה אפילו יותר מאתגרת ולכן בחרנו בערך "הקשבה אקטיבית". "הקשבה אקטיבית" קוראת לבחור באופן פרואקטיבי למי להקשיב ולהקשיב מתוך כוונה להבין את הצד האחר, מה חשוב לו, מהי ראיית המציאות שלו ולהפוך את זה לפעולה מצידנו. תהליך ההקשבה האקטיבית מתחיל מסקרנות בסיסית. הרצון להקשיב בכדי ללמוד משהו חדש, הקשבה מתוך כוונה להבין, לוודא הבנה ורק אחר כך להגיב ולוודא שגם אנחנו מובנים.  הקשבה כזו מקורה בענווה אמיצה ובכוחה להשפיע וליצור שינוי שיביא לפתרון טוב יותר לכל הצדדים ועמיד יותר מכל פתרון שהושג בדרך שונה (מה שהאמריקאים קוראים WIN:WIN). מהצד השני הקשבה אקטיבית מאגדת בתוכה גם את ההבנה הצנועה שלעיתים אין דרך ריאלית להגיע להסכמה ולחסוך אנרגיה רבה בניסיון להנחית נקודת מבט שאינה נמצאת כלל בסט הערכים של הצד השני. הבנה מפוקחת כזו מאפשרת להגיע להסכמות גם כשיש שוני מהותי בין העמדות.

אז למי כדאי ל CFO להקשיב? ה CFO בארגון נמצא בעמדת מפתח ,שלא תמיד הוא מספיק מודע לה, המאפשרת לו להיות "המקשיב הארגוני". ה CFO צריך להיות קשוב ללקוחות החברה, להבין מה חסר להם ומה יועיל להם בעתיד. לאיזה סוג לקוחות הארגון שלו מביא את הפתרון האולטימטיבי ולאלו סוגי לקוחות פחות. לאחר ההבנה הזו – ה CFO צריך ליזום ולעיתים להוביל את השינוי הנדרש. ה CFO צריך להקשיב לספקים, מה יהיה הכי נכון להם ומהם היכולות שלהם? להבין מתי כדאי להקל ומתי חשוב לאתגר. להקשיב לספקים חדשים עם פתרונות אחרים. מה כדאי לשנות בהתנהלות הארגונית כדי להפנים את התובנות שלמדת. ה CFO צריך להקשיב לקולגות, ללמוד מהם, להבין מה יועיל לנושאים אותם הם רוצים לקדם ומה יועיל להתקדמות החברה כולה. ה CFO צריך להקשיב למנכ"ל ולדירקטוריון, לאן הם מכוונים, מה המטרות בעלות החשיבות הרבה ביותר, איפה כדאי לעדכן ולהתערב ואיפה כדאי להתנהל באופן שונה. ה CFO צריך להקשיב לעובדים ומנהלי ביניים, להבין מהי הדרך האופטימלית לנהל אותם, מה יגרום להם לפעול טוב יותר להגשמת חזון החברה, לאיפה הם מכוונים ומהי התאמת החברה והתפקיד לערכים שלהם. ה CFO צריך להקשיב לשוק ההון, למגמות ארוכות הטווח ולציבור והקהילות בהם החברה חיה. להבין לאן השוק הולך ומה יהיו ההזדמנויות והאתגרים בעוד מספר שנים שכדאי כבר עכשיו להתחיל להיערך אליהם ולפעול. ולבסוף, לאחר ההקשבה למתרחש מסביב, הכי חשוב להקשיב גם לעצמך. מה החזון האישי שלך? מה מייצר עבורך משמעות ומוטיבציה, מתי יהיה נכון לחפש שינוי, מתי ללמוד ומתי ללמד, מתי להוביל ומתי , בענווה, להרפות ולתת לאחרים את הבמה.

לסיכום, ל CFO של היום יש תפקיד קריטי בהובלת פעולות בארגון מתוך "הקשבה אקטיבית". רבות היכולות ומגוונים הם הערכים שמנחים אותנו, יחד הם מרכיבים את עוצמתנו והצלחת החברות בהן אנו מכהנים.

 

עבור לתוכן העמוד