פורום מנהלי כספים ראשיים CFO
אננס

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל
ערב גאלה

פרטי התקשרות

בר כוכבא 23, בני ברק, 5126002

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

 

 

 

קבוצת למידה משותפת לדרגים הבכירים בחברות  מובילת  - לקורסים

מסע ה-CFO אל המולטיפונקציונליות

13/10/2022
מסע ה-CFO אל המולטיפונקציונליות (הגדל)

שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי הציג בכנס השנתי של פורום CFO בכפר בלום תכנית בשלושה שלבים במטרה להטמיע דיגיטציה ולפנות משאבים ממקומות של עבודה סיזיפית למקומות שיאפשרו חשיבה ואסטרטגיה. יוני צברי, סמנכ"ל בכיר והאחראי על העניינים הכספיים ומערכות המידע, אלקטרה מוצרי צריכה, הציג כיצד יישם שלבים אלו בחברתו.

שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי

פריוריטי עושה פתרונות תוכנה ניהוליים חכמים. 75,000 לקוחות B2B בעולם מתוכם 10,000 בישראל. גדלים בצמיחה מטורפת, השנה פי שתיים. עובדים היום על ERP, RETAIL (מערכות לניהול קמעונאי), אירוח וחינוך. האסטרטגיה היא לעשות מערכות SAAS, להוות פלטפורמה פתוחה שמתחברת לכמה שיותר מערכות חיצוניות ולתת פורטפוליו רחב ללקוחותינו.

תפקיד ה-CFO: אנחנו פוגשים כל שנה מאות CFOs ורואים את התהליך שבו CFO נכנס למקומות אחרים לגמרי בארגון ותוך כדי נדרש לבנות עוצמה ארגונית דרך טכנולוגיה ולהביא חדשנות וצמיחה ולהביא ערך לרוחב הביזנס. לפני 20 ויותר שנים, תפקיד ה-CFO היה להסתכל על הארגון במראה האחורית, לערוך את הדוחות באקסל וזהו. היום זה אפילו לא דומה. הציפיות השתנו לחלוטין. הניתוחים ההיסטוריים עמוקים יותר, ה-KPIs עסקיים ואמורים לתת תובנות לעתיד. העתיד צריך להביא צמיחה גלובלית, לא לינארית, לא אורגנית, והכל נעשה מורכב יותר ולכן צריך טכנולוגיה שתאפשר שליטה.

ה-CFO צריך לעזור לנווט את הארגון בסביבה מהכאוטיות שהיו פה בעשורים האחרונים.

כשמסתכלים על הדיגיטליזציה ומה היא מצריכה, צריך לשאול קודם כל – האם כארגון אנחנו מפריעים, האם מפריעים לנו או שלא זה ולא זה. כלומר האם אנחנו במתקפה, בהגנה או בהפסקה.

התשובה לזה מבוססת על שלושה מהלכים – לשבור את ההפרדות בין הכספים להיבטים התפעוליים של הארגון. ככל שהארגון מורכב יותר, לייצר תמונה ארגונית נעשה חשוב יותר כדי שהכל יהיה חלק יותר. השני – ליישם FP&A גורף בכלל הארגון. השלישי – מודרניזציה של טכנולוגיות מתיישנות. הסיבות ברורות – לפנות משאבים ממקומות של עבודה סיזיפית למקומות שיאפשרו חשיבה ותכנון שמכונה לא יכולה לעשות.

יש טרנד של טשטוש קווים בין ארגוני הטכנולוגיה לכספים. המנמ"ר לעתים מדווח ל-CFO כי הוא אמור ליישם את מדיניות ה-CFO. טכנולוגיה חדשה אמורה לעזור ל-CFO ליישם את המדיניות הזו ולפנות לו זמן לעסוק באסטרטגיה. ה-CFO יכול להביא חשיבה פיננסית וליצור איזון טוב בין הצרכים האסטרטגיים של החברה לטכנולוגיה שלה. זה יוצר תקשורת טובה יותר בין שני האגפים האלה.

כשמסתכלים על חדשנות ואיך היא מגיעה לארגון, צריך להסתכל גם מבחוץ פנימה, מה הטרנדים הטכנולוגיים ואיפה ואיך לאמץ אותם. וגם מבפנים החוצה, האם הארגון יכול להכיל ולהפעיל חדשנות.

זה דורש מה-CFO להיות מעורה מאד בטכנולוגיה. CLOUD לא באמת חוסך כסף אבל מביא ערכים אחרים איתו. זמינות מידע, ציות, סייבר סקיוריטי, אוטומציה של התהליכים העסקיים ועוד. מה ה-USER EXPEREINCE עושה ואיך הוא משפיע על עובדים שונים ברחבי הארגון? AI ולמידת מכונה – ואיך זה יכול להקל ולהשפיע עלינו ועל התהליכים בכספים. בלוקצ'יין ואיך אפשר שזה יעבוד לטובתנו.

אנחנו מכוונים לצרכן החדש הזה, שצריך מאיתנו פאנל שלם של מערכות תומכות, בענן, פתוחות ומתממשקות בקלות, גמישות ומשתנות עם הארגון, מאובטחות, כוללות רובוטיקה ואוטומציה של תהליכים מורכבים, שיאפשרו ציות ולוקליזציה מקומית.

יוני צברי, סמנכ"ל בכיר והאחראי על העניינים הכספיים ומערכות המידע, אלקטרה מוצרי צריכה

אלקטרה מוצרי צריכה היא חלק מקבוצת אלקו הגדולה וכשעשינו את בניית האסטרטגיה הסתכלנו ולמדנו מהם. איתמר דויטשר החליט לפני 12 שנה שכל הקבוצה תשב על פריוריטי וכל חברה חדשה תתאים את עצמה לקבוצה. בתחילת דרכי בקבוצה פגשתי את כל המנכ"לים וסמנכ"לי המטה. שאלתי את סמנכ"ל הטכנולוגיות ומערכת המחשוב, מה הדבר הכי חשוב שאתה עושה בשביל הארגון וגם, מערכות המידע בנות 25 שנים מה אתה עושה כדי להחליף אותן? הוא ענה שהדבר הכי חשוב זה לחסוך כסף במערכות המידע והשנה חסך 2 מיליון שקלים. והוא גם ממליץ לי לא להחליף מערכת מידע בקדנציה שלי. הבנתי שזה לא יעבוד בשבילי. הלכתי למנכ"ל שלי ואמרתי לו שכך. התפקיד שלו זה לא לחסוך כסף אלא לאפשר לאחרים לחסוך ולהגדיל את הכנסות החברה. צביקה שווימר הסכים איתי ואני לקחתי את מערכות המידע ללא הסמנכ"ל ההוא, מתחתי.

אנחנו מתחילים במסע אסטרטגי.

היינו חברה של מוצרי צריכה חשמליים והבנו שאנחנו חייבים לשנות אסטרטגיה. ביקשתי שרטוט מבנה מערכות המידע והיה ברור שצריך לשנות מרמת האסטרטגיה. החלטנו שנהיה בית אחד לכל הרכישות של הצרכנים. זה דורש הרחבת פורטפוליו כדי שנוכל לחבק את הצרכן במועדון לקוחות חכם וטכנולוגי.

אלקטרה מערכות אקלים, סחר מותגים וחטיבת הקמעונאות – יושבים על אורקל ואיתפנית. במהלך הקורונה רכשנו את השליטה בחנויות הדיוטיפרי שיושבות על מערכת קומקס. מפעל המזגנים שלנו שהוא מנוע צמיחה מטורף שאנחנו הולכים למכור מערכות חימום לאירופה בהיקף של חצי מיליארד ₪ בשנה הבאה, יושב על אורקל. רכשנו שליטה ביינות ביתן ונמצאים במסע הסבה שלה להיות CARREFOUR וגם שם אנחנו עם קומקס ו-NCR. אנחנו רוכשים את חברת סער המייצגת את קולומביה בישראל, ויושבת על פריוריטי ופריוריטי ריטייל. מקימים מפעל למחזור מקררים שהוקם מלכתחילה עם פריוריטי, פותחים את העולמות הסולריים על פריוריטי. חתמנו על פריסת חנויות SEVEN ELEVEN בשת"פ עם פריוריטי – בניה מלאה מאפס. חתמנו לאחרונה עם בנה"פ ו-CAL להקמת מועדון הלקוחות שנבנה גם הוא על פריוריטי. רוכשים את הייצוג של אדידס ויש להם פריוריטי ווריפון. במסגרת ינות ביתן רוכשים את פעילות האונליין במזון של קוויק – גם זה על פריוריטי.

את כל זה צריך לחבר ל-ONE COMPANY ONE SYSTEM. העברנו את הכל לפריוריטי וזה חלק קריטי מהצלחת האסטרטגיה של הקבוצה.

אנחנו ממשיכים להרחיב את הפורטפוליו ועם האסטרטגיה הזו ומערכות המידע שלנו אנחנו יודעים ויכולים לקיים מערכת יחסים עם הצרכנים שלנו בצורה נכונה ונבונה ולהשיא ללקוחות שלנו ערך ומקווים שכבר בשנה הבאה אחרי פסח יושקו רשת קארפור ומועדון הכרטיסים.

למצגת>>
לפודקסט הרצאתו של שגיב גרינשפן>>


עבור לתוכן העמוד