פורום מנהלי כספים ראשיים CFO
אננס

כניסה לחברים רשומים

  שכחתי סיסמא
קשרי ממשל
ערב גאלה

פרטי התקשרות

בר כוכבא 23, בני ברק, 5126002

טלפון: 03-5104555

פקס: 03-5170918

mr@cfo-forum.org

 

 

 

קבוצת למידה משותפת לדרגים הבכירים בחברות  מובילת  - לקורסים

הייטק בליסטי

20/10/2022
הייטק בליסטי (הגדל)

אז מה באמת קורה בהייטק? גיא פרמינגר, שותף בכיר, ראש תחום הייטק, PwC Israel הציג בכנס השנתי של ה-CFOs בכפר בלום תובנות חשובות על שוק ההייטק בעת הנוכחית

 

העיתונים מתחרים מי מפרסם יותר על פיטורי עובדים ומציירים תמונה שחורה שאי אפשר להבין. עברנו  תקופה שלא קרתה אי פעם בעבר. תקופה של קורונה ומסכות , שוק הון שיורד חדות וישר עולה, נסגר להנפקות ונפתח בחדות ושוב נסגר. הכסף נשפך על חברות הטכנולוגיות גם ממקורות מאד לא שגרתיים, ושונאי סיכון. השנתיים האלה הן אירוע של פעם בעשרים שנה. עכשיו אנחנו מרגישים את השינוי – השוויים יורדים בחדות וחלק גדול משווי החברות נשחט בעשרות אחוזים. ועדיין אנחנו בהיקף פעילות הרבה יותר גבוה משמעותית ממה שהיה פה לפני הקורונה. 

אני מלווה הנהלות ו-CFO בבנית אסטרטגיה עסקית, הנפקות בבורסות השונות, בנית אסטרטגיות לאקזיט, לגיוסי הון, לחיפוש אחר טלנט אנושי וכו וכו, בקיצור אם צריך לתאר את זה במשפט אחד אז בסיוע בהצפת ערך לחברה. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאד. תקופה בה העולם בכאוס שאפשר לתאר רק בתואר של עולם "מקולקל". הנהלות ו-CFOs צריכים להתמודד עם הרבה מאד דברים בבת אחת, שהכל מסביב משתנה בקצב מהיר וזה אפשר רק עם כשרון, מודעות עצמית  וידע. 

במשבר, הכשרון פורץ החוצה, הניסיון, החוזק של האנשים וכמה הם יודעים להוביל תהליכים במהירות, באומץ ובמחשבה עמוקה. ל-CFO יש תפקיד קריטי בתקופה כזאת. בואו נזכור מה זה סטארט אפ: סטארט-אפ זה שלושה טכנולוגים שאחד מהם יודע לספר סיפורים ולכן חובש את כובע המנכ"ל ועוד שניים עם יכולות טכנולוגיות, שאחרי שמגייסים כסף מנסים להגיע ליעדים עסקיים בד"כ בלי נסיון עסקי ובטח לא פיננסי. האדם היחיד בד״כ בארגון שיכול לתת ממד עסקי אחר להנהלה בזכות הנסיון, היכולות וההשכלה הפיננסית שלו ובטח בתקופה כזו הוא ה-CFOCFO הוא למעשה מנהל כללי, שיכול לקחת את החברה לשלב הבא ולהתמודד עם מצב כלכלי משתנה בעולם מקולקל.  

CFO היום צריך להחזיק בארגז הכלים שלו סל ענק של כלים ויכולות – מנהיגות, חבישת כובעים שונים, יכולת לחשוב על הצפת ערך של החברה שלו, לחשיבה כוללת על כיצד ואיפה יש צורך להגדיל את היעילות, תפקוד כמבוגר אחראי, ניהול תזרים ובטחון תזרים, ניהול התקשורת השוטפת עם הדירקטוריון, שוק ההון, משקיעים, הנהלה ועובדים, להיות ה-GO TO של הארגון, לאתר נורות אדומות והזדמנויות. 

דוגמאות:

CFO שסייעתי לה למצוא עבודה סיפרה לי שהחברה שלה משותקת דה פקטו כבר כמעט שנה כי הדירקטוריון חצוי בין הליכה לכיוון B2B לבין C2B ועוד מעט ייגמר הכסף. אמרתי לה שהיא חייבת לקחת מנהיגות וללכת עם האמת שלה ולנסות לשכנע מה נכון לדעתה ואח"כ לצאת לדרך בכל הכח. עזרתי לה להתכונן, להכין טיעונים ומצגות ובעקר איך להתנהג מבחינה פוליטית על מנת לאחד את שני החלקים בהנהלה ובדירקטוריון על מנת לקבל החלטה אחת ולאחד אותם סביב אותה החלטה לתכנית פעולה. היא הצליחה לאחד את הדירקטוריון והמנכ"ל שהיו בדעה הפוכה. נסעה לניו יורק לגייס 200 מיליון דולר, כמעט בלי ניסיון קודם, עם תעוזה, מנהיגות וכריזמה והצליחה במשימה. החברה היום במצב מצוין מתקדמת לפי התכנית שסייעתי לה לבנות ואני מניח שעוד נשמע הרבה על החברה הזו. 

CFO שעבר לחברה חדשה והתחיל לעבוד גם איתנו נפגש איתי וסיפר לי החברה. התחלתי לשאול קצת שאלות  וגיליתי מצב של חברה שכמעט לא זזה עסקית בשנתיים האחרונות למרות שהיו לה כבר מכירות יפות בתחום התוכנה לחברות פורצ'ן 500. שאלתי אותו איך זה קורה והאם הם מבינים את הסיטואציה שהם בעצם תקועים עסקית? ואולי כמו שקורה לא מעט ההנהלה מכוונת  לכיוון מסוים  וזה כיוון לא נכון. ספרתי לו שלפעמים הרצון הוא למכור כלי מושלם לחברות הכי גדולות בעולם והרבה פעמים על מנת להתקדם ולהתפתח צריכים ללכת יותר צנוע ולהצליח יותר. הוא חזר אלי אחרי שבועיים  שהוא חושב שבאמת הכוון צריך להיות אחר ושהוא המליץ למכור מוצר נחות יותר לפורצ'ן 5000 במקום 500. ההצעה הזו היתה הצלחה כבירה והחברה עברה לפסים אחרים עם צמיחה עצומה .הוא הניע  את החברה להצלחה לעומת הדשדוש שבה הם היו. 

התייעלות: יש הרבה CFOs שמרחיבים את טווח הבחינה שלהם –מודדים מה עושים למשל אנשי המכירות ברחבי העולם לוודא שיש יעילות ואין בזבוז. בתקופה כזו מה שמחוץ לפוקוס – אפשר פשוט לוותר עליו. גופים אחרי שנתיים שלוש שהיה בהן טוב צברו שומנים -עכשיו הזמן לחתוך אותם לעשות סדר ולחפש הזדמנויות.

כ-CFO מתפקידכם להיות המוציא לפועל, והמבוגר האחראי – גם המשקיעים וגם שוק ההון מצפים זאת מכם. אתם אלה שנחשבים אמינים ומקצועיים . כאלו שגם מבססים את הטיעונים העסקיים שלהם על מספרים ומציאות.

למצגת הרצאתו>>

לפודקסט הרצאתו>>

 

עבור לתוכן העמוד