מרצה במחלקה ללימודי מידע באוניברסיטת בר אילן בקורסים "מודיעין עסקי בכלי רשתות חברתיות", ו"ניהול 2.0", ובאוניברסיטה הפתוחה בפילוסופיה. יועץ ומרצה להנהלות ולמרכזי מחקר ופיתוח. בין ההנהלות: סלקום, פרטנר, בנק ישראל, המטכ"ל, המפכ"ל והמטה הארצי, אמדוקס, תנובה, סופרפארם, אלקטרה, משרד החינוך. בין מרכזי המו"פ: מיקרוסופט, קומברס, אינטל, סאפ. מחבר הספר "מדריך למאה ה-21" משנת 2000. עומד לפרסם ספר על השימוש ברשתות החברתיות בתחומי הכלכלה, השיווק, הניהול, והפוליטיקה. בשנת 2012 , עיקר המוקד של ד"ר עידן הוא שימוש ברשתות חברתיות פנים ארגוניות למטרות של שיווק (דפי פייסבוק), חדשנות, ניהול ידע ואסטרטגיה ארגונית.